مقالات آرشیو خبر ها
رابیو چه داشت كه هیچ كس جز ساری آن را ندید؟!

رابیو چه داشت كه هیچ كس جز ساری آن را ندید؟!

این روزها همه در مورد رابیو از این جمله محتاطانه استفاده می‌كنند: «هنوز رابیوی واقعی را ندیده‌ایم! » اصلی‌ترین كسی كه در روزهای اخیر این جمله از زبان او شنیده شده است مائوریتسیو ساری سرمربی 60 ساله بیانكونری است. اگر در روی سكوهای ورزشگاه آلیانتز تورین ناامیدی از هافبك 25 ساله یووه بیشتر از همیشه شنیده می‌شود اما مربی به كمك شاگرد آمده تا برای همه تصریح كند كه همانند دوست صمیمی او در تیم؛ جی‌جی بوفونِ بزرگ، او نیز به شكوفا شدن توانمندی‌های این فرانسوی دل‌بسته است.

 

نخستین عملكرد رابیو در سال 2020 مقابل ساردینیایی‌ها از دو جنبه قابل تحلیل است: او به نسبت تمام دوازده فرصت پیشین‌اش در نیم فصل اول (سری آ + لیگ قهرمانان اروپا) باثبات‌تر در زمین بازی كرد. در واقع او برخلاف تمام دفعات گذشته هافبكی پویا نشان داد كه هم تمایل بیشتری برای كمك به خط دفاعی دارد و هم در بازیابی توپ پشت سر مهاجمان اثرگذاری بیشتری از خود نشان می‌دهد.

 

اما پسر خوش‌تیپ سنت‌موریس فرانسه همچنان برخی از نت‌ها را ناكوك ساز می‌كند و تا رسیدن به هارمونی و سرعت مدنظر ساریسیمو فاصله دارد. رابیو همچنان در نقش كلیدیِ «بازیسازی» ضعف دارد و با فیزیك انعطاف‌ناپذیرش به وضوح از فقدان خلاقیت‌های مورد نیاز برای یك هافبك رنج می‌برد.

 

عملكردها و واكنش‌های آدرین در دیدار مقابل شاگردان رولاندو ماران سرعت بسیار پایینی داشت و علی‌رغم تمام تلاش‌هایی كه در طول بازی مقابل بازیكنان سخت‌كوش كالیاری از خود نشان داد همچنان همه را در این نكته به اشتراك نظر رساند كه هنوز تا رسیدن به فرم قابل‌اعتماد و قابل اتكایی كه طرفداران خواهان آن هستند فاصله‌ای به اندازه پیانیچ تا بنتانكور دارد!

 

با این همه ساری در پایان دیدار دامنه حمایتش از رابیو را نكاست و با تمجید از بازی خوب او، به مسیری اشاره كره كه رابیو با شیبی مناسب در حال حركت و پیشرفت روی آن است. تأكید بر حضور مستمر او در موقعیت‌های مناسب و ارائه عملكردی با ثبات، دیگر نكته فنی‌ای بود كه سرمربی بیانكونری از حضور 90 دقیقه‌ای او در زمین استیفاد كرده بود. ساری به همین نكات در مورد فرانسوی مورد علاقه‌اش بسنده نكرده و به دریبل‌زدن‌های كارگشای رابیو و كمك به جلو نگه داشتن تیم در زمین حریف نیز اشاره كرده تا در روزی كه او یكی از پایین‌ترین نمرات میان بازیكنان یووه در مقابل كالیاری را از بسیاری از رسانه‌های ایتالیایی دریافت كرد نیز در دفترچه تاكتیكی مائوریتسیو ساری یكی از بالاترین نمرات را نصیب خود كند.

 

ساری یكی از استراتژیك‌ترین بلیط‌های ویژه‌اش را با دفاعیه‌ای قابل‌تأمل برای آدرین رابیو خرج كرده است اما بهتر از هر كسی می‌داند كه رابیو نیاز به نشان‌دادن انعطاف‌پذیری بیشتری در نفشی كه او برایش در نظر گرفته است دارد و همچنان تا رسیدن به بازیكن فوق‌العاده‌ای كه همه در انتظارش هستند فاصله دارد. با این همه میدان دادن به او و دریافت پاسخی نه‌چندان ناامید كننده از سوی این بازیكن، می‌تواند اولین قدم در آن تصویری باشد كه همه از نیم‌فصل اول در انتظار آن بوده‌اند. تصویری كه ساری بسیار زودتر از همه به نمایش آن باور دارد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: